Industriële Marketing: De 5 Meest Gemaakte Fouten
Acht op de tien marketingadviezen gaan niet op voor industriële bedrijven. Maar wanneer industriële marketing voor het juiste doel wordt ingezet, zijn er goede resultaten te bereiken. Om dat voor elkaar te krijgen moet u eerst weten wat werkt en wat zeker niet werkt. Juist daarom zetten we de vijf meest gemaakte fouten op een rij. Doe er uw voordeel mee.
Marketing voor Technische Bedrijven: Wat Zijn Uw Opties?
U heeft als Managing Director recent besloten om industriële marketing in te zetten voor commercie. Deze beslissing leidt meteen naar de volgende keuze, namelijk: wie gaat aan de slag met deze specifieke vorm van marketing? Wie moet u daarvoor benaderen en waar let u dan op?
Industrie Sales: Betere Afstemming zorgt voor Meer Winst
Voor TEUN en onze opdrachtgevers in de Maakindustrie is het duidelijk: een goede samenwerking tussen marketing en sales leidt tot betere resultaten. Maar wat blijkt uit recent onderzoek? Bij 72% van de bedrijven in Nederland is de afstemming onvoldoende.
Ideale Concurrentie strategie: De Logische Keuze voor een Niche
‘Pakken wat je pakken kan’ is in tijden van crisis vaak de benadering voor sales en new business. Logisch, want de orderportefeuille moet goed gevuld zijn en blijven. Alleen zitten veel industriële (maak)bedrijven daardoor nog steeds in de positie dat ze teveel doen voor te veel klanten. Er is geen focus. Zonder die focus zijn groeiambities nauwelijks waar te maken.
B2B Aankoopproces Industrie: Anticipeer op Cruciale Veranderingen
De Maakindustrie is gematigd positief over de nabije toekomst. Gematigd, want er zijn ontwikkelingen die maakbedrijven nauwlettend in de gaten houden. Neem het personeelstekort, de druk om te verduurzamen én de groeiende digitalisering. Dit laatste punt heeft ook grote gevolgen voor commercie.
Technische Marketing: 5 Kritische Succesfactoren
Marketing is een breed algemeen begrip. Veel van wat u erover hoort en leest is niet van toepassing op de technische industrie. Feit is dat 80% van alle marketingadviezen vrijwel niets opleveren voor bedrijven die technische producten en diensten leveren. Technische marketing is dan ook een vak apart waar bovendien een andere visie en aanpak voor nodig zijn.