Industriële marketing: De 5 Meest Gemaakte Fouten

Acht op de tien marketingadviezen gaan niet op voor industriële bedrijven. Maar wanneer industriële marketing voor het juiste doel wordt ingezet, zijn er goede resultaten te bereiken. Om dat voor elkaar te krijgen moet u eerst weten wat werkt en wat zeker niet werkt. Juist daarom zetten we de vijf meest gemaakte fouten op een rij.

Lees verder
Industrie Sales: Betere Afstemming zorgt voor Meer Winst

Voor TEUN en onze opdrachtgevers in de Maakindustrie is het duidelijk: een goede samenwerking tussen marketing en sales leidt tot betere resultaten. Maar wat blijkt uit recent onderzoek naar marketing en sales synchronisatie*? Bij 72% van de bedrijven in Nederland is de afstemming tussen marketing en sales onvoldoende.

Lees verder
Bedrijfsstrategie Maakindustrie: De Logische Keuze voor Marktfocus

‘Pakken wat je pakken kan’ is in tijden van crisis vaak de benadering voor nieuwe business. Logisch, want de orderportefeuille moet goed gevuld zijn en blijven. Alleen zitten veel maakbedrijven daardoor nog steeds in de positie dat ze teveel doen voor teveel klanten. Er is geen marktfocus. Zonder die focus is een groeiambitie nauwelijks waar te maken.

Lees verder
New Business Strategie: Anticiperen op Veranderingen in het B2B Koopproces

Het gaat over het algemeen goed met de Nederlandse Maakindustrie. Machinebouwers en andere industriële bedrijven zijn gematigd positief over de nabije toekomst. Gematigd, want er zijn ontwikkelingen die maakbedrijven nauwlettend in de gaten houden. Neem bijvoorbeeld het personeelstekort, de druk om te verduurzamen én de groeiende digitalisering. Dit laatste punt heeft ook grote gevolgen voor de rol van sales in de industrie.

Lees verder
Social Media Industrie: Linkedin als Waardevol B2B Marketinginstrument

Er zijn maar weinig ondernemers in de Maakindustrie die de kracht van een sterk netwerk onderschatten. Veel bedrijven komen nog altijd via bestaande relaties in contact met nieuwe opdrachtgevers. Netwerken dus; van netwerkborrel tot golfbaan, en steeds vaker via social media platform LinkedIn. Gaat het over LinkedIn, dan krijgt TEUN dikwijls de vraag: hoe?

Lees verder

Download de gratis whitepaper

Over duurzame groei en het sluiten van de deal.

Download whitepaper

Whitepaper